محتوا نویسی

محتوا نویسی برای آگاهی بیشتر بازدیدکنندگان

محتوا نویسی

محتوا نویسی برای آگاهی بیشتر بازدیدکنندگان

دامنه چه تاثیری بر سئو می گذارد؟

تاثیر دامنه بر سئو:

دامنه سایت، یک آدرس اینترنتی سایت است که برای دسترسی آسان به سایت استفاده می شود. دامنه از دو بخش دامنه و پسوند تشکیل شده است. دامنه سایت معمولاً معرف موضوع یا کسب و کار وب سایت است و پسوند نشان دهنده نوع دامنه است.

تاثیر مستقیم دامنه بر سئو:

تاثیر مستقیم دامنه سایت بر سئو، به ارتباط دامنه با کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت بستگی دارد. اگر دامنه حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت باشد، احتمال اینکه وب سایت در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی رتبه خوبی کسب کند، بیشتر است.

برای مثال، اگر یک وب سایت در زمینه فروش کفش فعالیت می کند، انتخاب دامنه ای مانند www. فروش-کفش.com می تواند تاثیر مثبتی بر سئو وب سایت داشته باشد. زیرا این دامنه سایت حاوی کلمه کلیدی «فروش کفش» است که یکی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت است.

تاثیر غیرمستقیم دامنه بر سئو:

تاثیر غیرمستقیم دامنه بر سئو، به عواملی مانند اعتبار دامنه، سن دامنه و لینک های ورودی به دامنه بستگی دارد.

·         اعتبار دامنه: اعتبار دامنه سایت، نشان دهنده کیفیت و ارزش یک دامنه است. اگر دامنه ای اعتبار بالایی داشته باشد شانس بهتری در رتبه بندی جستجو دارند. اعتبار دامنه سایت، بر اساس عوامل مختلفی مانند سن دامنه، کیفیت محتوای وب سایت، فعالیت های اجتماعی وب سایت و تعداد لینک های ورودی به دامنه تعیین می شود.

·         سن دامنه: سن دامنه، نشان دهنده قدمت یک دامنه است. دامنه های قدیمی تر، معمولاً اعتبار بالاتری دارند.

·         لینک های ورودی به دامنه: لینک های ورودی، پیوندهایی هستند که از وب سایت های دیگر به یک وب سایت اشاره می کنند. لینک های ورودی، می توانند به بهبود اعتبار دامنه سایت و رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو کمک کنند.

 

نکاتی برای انتخاب دامنه سایت مناسب برای سئو:

برای انتخاب دامنه مناسب برای سئو، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

·         دامنه را کوتاه و ساده انتخاب کنید. دامنه های کوتاه و ساده، راحت تر به خاطر سپرده می شوند و احتمال اینکه کاربران آن ها را جستجو کنند، بیشتر است.

·         کلمات کلیدی که انتخاب می کتید باید مرتبط با محتوای وبسایت در دامنه باشد که بتواند به بهبود رتبه بندی وبسایت درجستجو برای آن کلمات کلیدی کمک کند.

·         از پسوندهای معتبر استفاده کنید. پسوندهای معتبر، می توانند به بهبود اعتبار دامنه سایت و رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو کمک کنند.

 

نتیجه گیری

دامنه سایت تنها یکی از عوامل موثر در سئو است. برای کسب رتبه خوب در نتایج جستجو، باید به سایر عوامل سئو نیز توجه داشته باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد