محتوا نویسی

محتوا نویسی برای آگاهی بیشتر بازدیدکنندگان

محتوا نویسی

محتوا نویسی برای آگاهی بیشتر بازدیدکنندگان

باربری

باربری چیست؟

در این دوره و زمانه انسان ها پیشرفت های زیادی داشته اند و کسب و کار های متعددی ایجاد شده است که یکی از این تجات ها موسسه های باربری هستند.

بنا بر این زمانی که افراد نیاز به جا به جا شدن دارند و احتیاج به حمل و نقل بار داشته باشند به سراغ این موسسه های باربری باربری میروند و دیگر نیاز نیست که اتلاف وقت کنند و زمان زیادی را برای یافتن کارگر ها و ماشین های باربری صرف کنند.

حال ما میخواهیم با عناصر اصلی باربری و تعریف دقیق آن مباحث دیگر مربوط به باربری را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

معنای متنوع و دقیق باربری: باربری به روش های متنوعی تعریف می شود اما یک توضیح پایه و اصولی دارد که تمام این تعاریف را خلاصه می شود؛" باربری به معنای حمل و نقل و جا به جایی وسایل مختلف می باشد."

حال این وسایل می تواند هم وسایل منازل باشد و هم یک مغازه یا یک شرکت و سازمان های مختلف و همچنین جا به جا کردن این ابزار ها و وسایل از جایی به مکان دیگر است که بهتر است برای راحتی کار با شرکت ها و سازمان های مخصوص باربری تماس بگیرند.

روش های مختلف باربری:

البته که حمل و نقل و جا به جایی وسیله های مختلف راه و روش های متفاوتی دارند بنا بر این موسسه های باربری بعد از پذیرفتن سفارشات، با تفکر به بهترین روش و نسبت به نوع وسایل و کالا ها، این عمل را اجراء می کنند.

حال بیایید با هم به انواع مختلف راه های باربری بپردازیم:

باربری زمینی از طریق ماشین های مخصوص حمل باربری، باربری زمینی از طریق قطار های مخصوص باربری، باربری هوایی از طریق هواپیما های حمل باربری، باربری دریایی با شیوه های مخصوص.

1 باربری زمینی از طریق ماشین های مخصوص حمل باربری: زمانی که مسافت زمان و مکان میان دو مکان برای جا به جا کردن وسایل کم می باشد و در حالی که این وسیله ها از لحاظ حجم و وزن زیاد نیست و تعداد کمی دارند، در این زمان ها از ماشین آلات سنگین مخصوص باربری زمینی استفاده می شود.

2 زمانی که فاصله زمانی در بین دو مکان برای جا به جایی زیاد است و حجم وسیله های باربری بسیار است و سنگین می باشند و کالا های ویژه ای هستند بهترین راه حل و روش، باربری به وسیله کمک از حمل با قطار، دومین روش حمل باربری زمینی است.

3 یکی دیگر از روش های باربری روش باربری هوایی می باشد که در این روش مسافت بسیار است و امکان حمل زمینی وجود نداشته باشد و حجم کالا های نیاز به جا به جایی سنگین می باشند و ویژه هستند.

یکی از نمونه هایی که برای باربری هوایی می توان نام برد باربری انسانی است.

(باربری هوایی در مدل انسانی) و کالا ها و محصولاتی که مربوط به انسان ها باشد که به این دسته از باربری freight هم می توان گفت و از جمله از هواپیما های معمولی که برای جا به جایی آدم ها و وسیله ها مانند چمدان و غیره استفاده می شود که معروف ترین این هواپیما ها بوئینگ 747 می باشد.

به این نوع حمل و نقل، باربری انسانی گفته می شود.

که حال میخواهیم برای شما عزیزان باربری تجاری را هم نیز توضیح بدهیم:

همان طور که ما نامی از حمل و باربری که به زبان می آوریم در ذهن اکثر مردم وسیله ها و اسباب اثاثیه به ذهنشان می رسد و به ندرت ادم ها و انسان ها به ذهن ما خطور می کند، باربری تجاری هم دقیقا مانند اولین تصویری که به فکر ما می رسد مربوط به کالا ها و محصولات تجارتی مثل انواع و اقسام قطعه های متفاوت برای استفاده در قسمت های گوناگون است و یا دستگاه ها که به آنها کارگو هم می گویند.

از هواپیماهای خیلی غول پیکر و بزرگ که برای این مدل باربری یا حمل و نقل استفاده می شود که باید قدرتمند باشند تا قدرت جا به جایی را داشته باشند برای همین بسیار بزرگ هستند. که یکی از معرئفترین هواپیما های حمل باربری Cargo یا ایرباس بلوگا که به نام نهنگ سفید هم معروف است، می باشد.

4 از دیگر روش های حمل باربری، باربری دریایی است که افراد و موسسات برای جا به جایی و حمل وسیله ها و کالا های سنگین استفاده میکنند و همچنین امکان باربری زمینی وجود نداشته باشد و در تعداد و وزن بسیار بالا باشند.

نکته های مهم و اصطلاح هایی که در زمینه باربری وجود دارد:

در موضوع باربری باید با قسمتی از اصطلاح های مهم و واژه های مربوط به آن ، جدا از تعریف های خوب باربری و ویژگی های آن آشنا شد:

شرکت های اتوبار ها_ کارگر های حمل کننده بار_ شرکت ها و سازمان های باربری_ بارگیر_ بارهایی که فله ای هستند_ باندل_ عداتول_ بارهایی که متحرک هستند_ بار های عام_ کارگو _ بیمه های باربری_ فریت بارها.

شرکت های اتوبار ها: این واژه اکثرا برای شرکت های باربری استفاده می شوند که وظیفه دارند اثاثیه و وسایل ها را از جایی به مکان دیگر جا به جا نمایند بسته به نوع بار و کالا بهترین شیوه ی باربری را اعمال می کنند.

کارگر های حما کننده بار: به افرادی که بار ها را حمل می کنند و قرار داد دارند با موسسات حمل باربری و از طرف آنها برای جا به جا کردن اسباب و اثاثیه های مشتری ها برای ما کار انجام می دهند کارگران حمل باربری می گویند.

شرکت ها و سازمان های باربری: به شرکت ها و موسسه هایی که مهم ترین و الزامی ترین وظیفه آنها حمل باربری و جا به جایی کالا ها با کمک و از طریقه های متفاوت هوایی، دریایی و یا زمینی می باشد.

بارگیر: به قسمت هایی از ماشن آلات و وسیله هایی که برای جا به جایی و حمل وسایل نقلیه ای و کالا ها استفاده می شود بارگیر می گویند.

بار هایی که فله ای هستند: به کالا ها و وسیله هایی که هیچ گونه و اصلا و ابدا بسته بندی ندارند اما به وسیله و به کمک کانتینر های به خصوصی جا به جا می شوند.

باندل: به وسیله هایی که از جنس فلز و چوب ساخته شده اند مثل لوله های کم قطر و سبک وزن هستند باندل می گویند.

عداتول: عداتول به بارهایی که پر از تراکم باشند مثل شکر و پنبه و نمک گفته می شود.

بارهایی که متحرک باشند: بار هایی که در زمان جا به جا کردن در توی وسیله های نقلیه حرکت کنند و ثابت نباشند بار های متحرک می گویند مانند طیور و دام ها.

بار های عام: به بار هایی که شکل و حجم مشخصی نداشته باشند و به طور خاصی نباشند و مقدار ثابتی ندارند بار های عام می گویند؛ مثل انواع و اقسام جعبه، بشکه، سیمان، کارتن، قیر، لوله، میلگرد، چوب، شکر و غیره.

فریت بار ها: به تمامب و انواع بار ها و کالا هایی که بسته بندی شده باشد و به طور بسته بندی از مرز به خارج از کشور انتقال داده شود بار های فریت می گویند.

بیمه های باربری: به خاطر ضمانت کردن سلامت باطنی و ظاهری و همه جوره سالم ماندن وسیله یا کالا و بار ها بیمه های باربری را با قرار داد تنظیم می کنند و در حالتی که بار ها و کالا هایی که در زمان جا به جایی از یک مکان به جایی دیگر دچار اختلال و مشکلات و نقص شوند، بر اساس بیمه نامه باید خسارت پرداخت شود.

این گونه بیمه نامه ها مهم ترین و پر اهمیت ترین اصل را در جا به جایی کالا هایی که امکان خراب شدنشان بیشتر می باشد و حساس تر هستند مثل وسیله های برقی، دارند.

کارگو: کارگو به روش هایی گفته می شود که تاجر ها و تولید کنندگان بخواهند و قصد این را داشته باشند که کالا ها و وسایلی که خودشان تولید کرده اند را به کشور های دیگر صادر بکنند برای این جا به جایی و این انتقال ها اکثرا از روش های دریایی و هوایی استفاده می کنند که به این راه ها کارگو می گویند و همچنین در این حوزه کالا ها و محصولاتی که صادر می شوند باید به شیوه های به خصوصی بسته بندی بشوند.

یکی از رایج ترین و بهترین روش هایی که معمولا برای حمل بار به خارج از مرز از یک کشور استفاده می کنند کارگو می باشند.

حال حتما می خواهید بدانید که انواع باربری چه مزایا و چه معایبی دارند که ما در مطالب زیر بیشتر به شما توضیح خواهیم داد:

مزایای باربری های زمینی:

1_ می توان در درب منزل بارگیری را انجام داد و آنرا درب منزل تحویل گرفت.

2_ هزینه های باربری زمینی بسیار کمتر می باشند.

3_ می توان از وسیله های نقلیه خصوصی استفاده کرد مانند استفاده کردن از نیسان و غیره.

4_ امکان این فرستادن بار ها و یا کالا ها به مکان های دور افتاده مانند روستاها و غیره وجود دارد.

همچنین باربری زمینی به دو دسته تقسیم می شود : یک بین المللی و دوم داخلی.1

بین المللی: می توان با تریلی های بین المللی نیز وسیله ها و محصولات خود را به خارج از مرز های کشور ارسال کرد.

مزایای باربری دریایی: به عنوان خوب ترین و بهترین روش حمل و باربری و مفید برای محیط زیست معروف شده است که چند مدل دارد: داخلی، عمیق و ساحلی و دریایی کوتاه.

داخلی: اکثرا برای جا به جایی و حمل مواد های شیمیایی و یا مواد های معدنی که درون کشور و از راه آبراه های کوچک و رودخانه ها برای استفاده کردن قرار میگیرند. که از کشتی های نرمال و معمولی و کوچک استفاده می شود که بهترین مورد برای آبراه های کم عمق در این رشته حمل و نق است.

عمیق: با استفاده از کشتی های بسیار بزرگ و غول پیکر که برای این نوع حمل و نقل مناسب است یعنی برای جا به جایی از میان دو قاره و طی کردن مسافت میان قاره ای که این کشتی ها خود نیز به چند دسته تقسیم می شوند.

ساحلی و یا دریایی کوتاه: برای طی کردن فاصله های میان دو کشور همسایه از کشتی های تقریبا بزرگ استفاده می شود که برای حمل کردن کالا ها در عمق های کمتر وزیرا این مورد کشتی ها به هیچ عنوان وارد اقیانوس ها نمی شوند و در دریاها و کنار دریاها و که تقریبا کم عمق تر هستند رد می شوند و گاهی وقت ها هم نیز وارد کشور ها می شوند.

باربری کابلی: از این نوع باربری اکثرا برای جا به جایی و حمل و نقل داخل شهری استفاده می شود برای دور ماندن از ترافیک بیش از حد ماشین ها. بخاطر مدارکی که وجود دارد و تحقیقاتی که انجام شده می توان به این موضوع ایمان آورد و باور کرد که این مدل باربری در کشور چین حدود های 250 سال قبل به وجود آمده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

از مهم ترین ابزار های وسیله حمل و نقل کابلی آسانسور و تله کابین را می توان نام برد که هرکدام به روش و شیوه ای متفاوت مشکلات مهمی را از جمله تله کابین بالا رفتن و پایین آمدن از کوه ها و آسانسور مشکل بالا رفتن و پایین آمدن از پله را آسان ساخته است.

حال که باربری ریلی را در صفحه های قبل تر برای شما توضیح داده ایم الان می خواهیم مزایا و معایب باربری ریلی یا همان باربری زینی با قطار را هم برای شما توضیح دهیم:

1_ سرعت بالا و بهتری دارد نسبت به پولی که هزینه و پرداخت می کنیم و مقرون به صرفه است.

2_ تفاوتی ندارد کع حجم کالا هایی که داریم زیاد است یا کم است و فاصله ها دور یا نزدیک است همه کار را انجام می دهد.

3_ امنیت بالایی دارد نسبتا و آدم ها دخالت زیادی ندارند.

در کشور ما ایران (جمهوری اسلامی ایران) بیشتر از 14078 کیلو متر خط های راه آهن دارا است و وجود دارد.

تفاوت های میان اتوبار و باربری چیست؟

کلمه اتوبار کلمه ای است که مورد استفاده است برای جا به جایی و حمل و باربری وسایل از روش باربری زمینی قابل استفاده قرار میگیرد.

اما اصطلاح باربری معنای پایه تر و جامع تری دارد و به معنای حمل کردن کالا و بار از طریق انواع و اقسام وسیله های نقلیه مانند هوایی، زمینی و دریایی می باشد.

اصطلاح هایی که برای بیمه باربری استفاده میشود:

بیمه گر، موضوعات بیمه، بیمه گذار، ذی نفع، فرانشینر، حق بیمه، ترانس شیپمنت و یا (RTANSSHIPMENT)، پارت شیپمنت و یا (PART SHIPMENT).